• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

فروش انواع دیزل ژنراتور و موتوربرق

  • کد خبر : 1039
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
فروش انواع دیزل ژنراتور و موتوربرق
فروشگاه کاشانی فروشنده انواع مختلف دیزل ژنراتور، موتور برق و قطعات یدکی آن بوده و آن را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

به گزارشخبرتجاری، بنابر اعلام مجموعه صنعتی کاشانی، دیزل ژنراتور نوعی دستگاه تولیدکننده برق است که در مواقع ضروری برای تولید برق از آن استفاده می شود و اعضای تشکیل دهنده آن یک ژنراتور و یک موتور دیزلی می باشد.

دیزل ژنراتور

دستگاه دیزل ژنراتور برای این که بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند، باید نیروی مکانیکی تولید شده را به ژنراتور انتقال دهد.

به طور کلی می توان گفت دیزل ژنراتورها دستگاه هایی برای تولید برق بوده و از گازوئیل برای به راه انداختن آنها استفاده می شود. در حقیقت دیزل ژنراتور همان موتور برق است و در مکان های مختلف برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتورها در اماکن مختلف به ویژه در مکان هایی که برق به طور موقت قطع است، به کار برده می شوند.

بیشترین استفاده ایی که از دیزل ژنراتورها می شود، در زمان قطع شدن برق است ولی با این وجود بعضی از انواع دیزل ژنراتورها برای مصارف دائمی استفاده می شوند. مبنای تولید دیزل ژنراتورها بر اساس نیرویی است که برای تولید برق دارند و بر همین اساس در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

بعضی از انواع دیزل ژنراتورها قادر به تولید برق تا ۲۵۰ ولت آمپر هستند و در بیشتر مواقع برای تولید برق اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژتراتورها در زمان اوج مصرف برق نیز قابل استفاده می باشند. دیزل ژنراتورهایی که سایزشان کوچک است، توانایی تولید برق بیش از ۲۰۰ ولت آمپر را ندارند.

برای آگاهی از قیمت دیزل ژنراتور با شرکت کاشانی تماس بگیرید. از این نوع دیزل ژنراتور بیشتر در مواقع اضطراری استفاده می شود. علاوه بر این دیزل ژنراتورها برای تامین برق روشنایی و همچنین برای نیروی محرکه وسایل نقلیه بزرگ از جمله کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتورها بر اساس سوختی که مصرف می کنند به سه نوع بنزینی، گازوئیلی و دیزلی تقسیم می شوند.

دیزل ژنراتورها دارای مزیت های زیادی هستند و مهمترین مزیت آنها در ارتباط با میزان سوخت مصرفی شان است و مصرف سوخت موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی خیلی کمتر است. از آن جایی که موتورهای دیزلی، کاربراتوری ندارند، استهلاک آنها در مقایسه با سایر موتورها کمتر است چون در این موتورها نیازی به تعویض شمع وجود ندارد.

یکی از دیگر مزایای موتورهای دیزلی ارزان بودن سوخت مصرفی آنها نسبت به سوخت های بنزینی است و به خاطر همین موضوع می توان گفت موتورهای دیزلی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند.

به طور کلی دیزل ژنراتورها نسبت به موتورهای بنزینی دارای عمر طولانی تر و عملکرد بهتری هستند و به طور متوسط موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

گرچه شما نیاز به استفاده از برق زیادی ندارید می توانید بجای دیزل ژنراتور از موتور برق استفاده کنید. یکی از بهترین موتور برق های موجود در بازار ایران، موتور برق راتو است.

با توجه به مزیت هایی که دیزل ژنراتورها دارند می توان گفت منبع بسیار مهمی برای تولید برق اضطراری و تولید برق موقت بوده و در صنایع مختلف نقش مهمی ایفا می کنند.

دیزل ژنراتورهایی که سایز بزرگ تری دارند، در مقایسه با دیزل های کوچک تر، دارای عملکرد بهتری هستند و همانطورکه قبلاً ذکر شد، ارزان بودن سوخت مصرفی آنها بزرگ ترین مزیت آنها محسوب می شود. معمولاً دیزل ژنراتور ها به شکل دو تایی در اتاقک موتور قابل نصب هستند.

دیزل ژنراتورها باید با دقت زیادی نصب شوند در غیر این صورت اگر مشکلی در قسمتی از موتور به وجود آید، این امکان وجود دارد که به طور ناگهانی هر دو دیزل ژنراتور متوقف شود. دیزل ژنراتورها قطعات مختلفی مانند موتور، منبع تغذیه، سیستم سوخت، تنظیم کننده ولتاژ، شارژ باطری، صفحه کنترل و قالب مونتاژ اصلی دارند.

همانطور که اشاره شد مهمترین کاربردی که دیزل ژنراتورها دارند، تامین نیروی برق برای ساختمان ها در زمان قطع برق است. در زمانی که برق قطع می شود و در صورتی که  از دیزل ژنراتورهای برق اضطراری استفاده شود، برق اضطراری به صورت اتومات برای ساختمان ها وصل می شود در نتیجه می توان گفت دیزل ژنراتورها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

زمانی که برق ساختمان ها به دلایلی از جمله نوسان برق، با مشکل مواجه می شود، دیزل ژنراتور به طور خودکار به وسیله تابلو اتوماتیک ترانسفر روشن شده و برق مورد نیاز ساختمان را تامین می کند. وقتی برق اصلی ساختمان وصل شود، این تابلوی اتوماتیک به طور خودکار، دیزل ژنراتور را خاموش می کند.

دیزل ژنراتور برق اضطراری در مکان هایی مانند برج های مسکونی، بیمارستان ها، مجتمع های تجاری، مراکز مخابرات و بسیاری از مکان های دیگر به کار برده می شوند. یکی دیگر از مهم ترین کاربردی که دیزل ژنراتورهای برق اضطراری دارند، استفاده از سیستم آتشفشانی در زمان قطع شدن برق است.

این روزها این دیزل ژنراتور در بسیاری از ساختمان های بزرگ استفاده می شود تا در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی مشکلی ایجاد نشود. با توجه به این که در هنگام آتش سوزی احتمال زیادی برای قطع شدن برق وجود دارد و از آن جایی که برای راه اندازی پمپ های آبی که برای خاموش کردن آتش استفاده می شود، وجود منبع برق ضروری است، بهتر است تمام ساختمان های بزرگ مثل بیمارستان ها و برج های مسکونی و تجاری بزرگ، به دیزل ژنراتور برق اضطراری مجهز باشند.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1039

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish