• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

تفاوت انواع عطر و ادکلن پرفیوم ادوتویلت چیست؟

  • کد خبر : 1061
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تفاوت انواع عطر و ادکلن پرفیوم ادوتویلت چیست؟
وقتی شما وارد یک مغازه عطر فروشی می‌شوید و یا در گوگل به دنبال خرید یک عطر یا ادکلن مورد نظر هستید، فاکتورهای زیادی در مورد انواع عطر و ادکلن را برای انتخاب پیش رو دارید. این فاکتورها شامل مواردی شامل: رایحه، برند، نوع و قیمت عطر یا ادکلن می‌باشند.

به گزارش خبرتجاری، ولی همیشه یک موضوع مهم است، که ما را هنگام خرید دچار تردید می کند؛ و آن هم تفاوت هایی است که بین عطر و ادکلن مشاهده می کنیم. بیشتر مردم اطلاعاتی در خصوص نوع عطر و ادکلن، میزان ماندگاری بوی آن ها ندارند، از این رو در انتخاب دچار مشکل خواهند شد. در حالت کلی انتخاب و خرید یک عطر از بین انواع رایحه های متنوع بسیار خسته کننده و مشکل می باشد. 

همه ی عطر و ادکلن‌های موجود در سطح بازار، از چند ماده شیمیایی، عصاره روغنی معطر و الکل ساخته می‌شوند. در واقع عصاره روغنی معطر ماده اصلی در صنعت عطرسازی می باشد، که به علت غلظت زیاد آن به هیچ عنوان به تنهای قابل استفاده نمی باشد. بنابراین در کارخانه ها عصاره روغنی عطر را توسط الکل رقیق می‌کنند و سپس به صورت یک محلول رقیق با بوی مطلوب، جهت استفاده عموم به بازار عرضه می گردد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات عطر و ادکلن، انواع مختلف و تفاوت های بین آن ها  و همچنین میزان ماندگاری بوی هر یک از آن ها را بررسی کنیم.

مقدمه تفاوت انواع عطرها

استفاده از عطری به طور گسترده ای در زندگی همه به یک عادت تبدیل شده است. افراد صرف نظر از اینکه چه نوع رایحه ای را می پسندند، هزینه های متعددی را صرف برند موردعلاقه خویش می کنند. اما شاید در این پروسه‌، درباره تفاوت انواع عطرها اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشید. اساسا رایحه ای که می توانید در مغازه ها آن را بخرید، اسانس عطر خواهد بود و این در واقع همان چیزی است که از آن در اصطلاح عامیانه به عنوان بو یاد می شود. این بو شامل روغن های اصلی از قبیل چوب سرو، آهک، چوب صندل و موارد مشابه آن هاست. همچنین این بو مواد خالصی از قبیل گل یاس، گل رز، نرولی و عصاره های حیوانی شامل مشک، عنبر و در نهایت رایحه مصنوعی که تقریبا هر چیزی می تواند باشد، است. این اسانس پایه ای عطر، به خودی خود آنچنان رقبتی ندارد و حتی می تواند ناخوشایند نیز باشد. ترکیب آن معمولا خیلی غلیظ بوده و بنابراین باید بوسیله الکل و آب رقیق شوند.

انواع عطر و ادکلن

کلا انواع عطر و ادکلن با توجه به غلظت، سنگین یا سبک بودن یا بعبارتی رقیق و یا قوی بودن آن ها در ۵ نوع دسته بندی می شوند:

پرفیوم Perfume

غلظتی بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از اسانس روغنی معطر. غلیظ ترین، خالص ترین، ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطر است. ماندگاری این نوع معمولا بین ۲۴-۴۸ ساعت است.

ادوپرفیوم‌ (Eau de Perfume)

این نوع عطر غلظتی در حدود ۱۵ تا۲۰ درصد اسانس روغنی معطر دارد. یکی از رایج ترین عطرهاست که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست. به طور میانگین ماندگاری این عطر در حدود ۶ الی ۸ ساعت می باشد.

ادوتویلت (Eau de Toilette)

غلظتی بین ۵ تا ۱۵ درصد از اسانس روغنی معطر. این نوع عطر یکی از ملایم ترینا هاست و ماندگاری قابل قبولی در حدود ۴ الی ۵ ساعت است و برای تمدید رایحه آن باید  چندین بار در طول روز استفاده شود.

 ادکلن (Eau de Cologne)

این نوع ادکلن از مشتقات ادوتویلت (Eau de Toilette) است، که با غلظتی بین ۲ الی ۴ درصد از  اسانس روغنی معطر  تشکیل شده است. ماندگاری این نوع ادکلن خیلی کم در حدود ۲ الی ۳ ساعت می باشد.

اوفرش (Eau Fraiche)

معروف به عطریات غیر الکی می باشد، که میزان روغن اسانس معطر آن ها در حدود ۱ الی ۳ درصد است. شباهت زیادی به ادوکلن ها دارد و بیشترین بخش آن را آب تشکیل داده است.

مشخصات پرفیوم Perfume

از بین انواع عطر و ادکلن ، پرفیوم ها با میزان غلظت اسانس معطر بالا و ماندگاری زیاد از قیمت بالاتری برخوردارند. بهمین دلیل در ابتدا به نظر می رسد که پرفیوم یک عطر خالص باشد، اما فقط ۲۰ الی ۳۰ حتی ۴۰ درصد آن شامل اسانس روغنی معطر می باشد. با این حال پرفیوم بیشترین غلظت عصاره روغنی را در میان انواع مختلف خود دارد، از این رو ماندگاری بوی آن طولانی مدت است. پرفیوم هایی که در فروشگاه می بینید، در اصل عطر خالص نیستند و فرم رقیق شده آن می باشند. با این حال می توان آن را بین بقیه موارد، خالص ترین و به همین دلیل گرانترین نوع دانست. از ویژگی های آن می توان اندکی روغنی بودن را نام برد.

همچنین مرسوم است که با بطری های درپوش دار و نه به شکل اسپری به فروش می رسد. در حقیقت آنقدر گران است که نمی بایست به شکل اسپری مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی  که صبح هنگام از یک عطر استفاده می کنید و طی روز بوی آن را احساس می نمائید، با خود می گوئید صد در صد این عطر اورجنیال می باشد. در واقع این میزان ماندگاری بو رابطه ی مستقیم با میزان درصد اسانس روغنی معطر به کار رفته در عطر دارد. شایان ذکر است که درصد عصاره خالص در پرفیوم، لزوما به عنوان یک فاکتور کیفی برای آنها مطرح نیست. مشک واقعی و کهربا در فرم های خالص، بسیار گران بوده و حتی دلپذیر نیستند، بنابراین یک قطره می تواند قیمت یک پرفیوم را به طرز چشمگیری افزایش دهد و البته همان یک قطره نیز کفایت می کند.

پرفیوم زنانه جوردانی گلد اسنزا اوریفلیم Giordani Gold Essenza

برای مثال پرفیوم جوردانی گلد اسنزا از برند اوریفلیم از این نوع است. این عطر را می توانید از وبسایت شیکولات تهیه کنید

مشخصات ادو تویلت (Eau de Toilette)

ادوتویلت غلظت کمتری دارند و رایحه سبک تری دارد و میزان اسانس روغنی به کار رفته در تولید این نوع عطر ۵ الی ۱۵ درصد می باشد. این نوع عطرها دارای سه رایحه گرم، معتدل و سرد می باشند، که ماندگاری بوی رایحه گرم آن در همانند ادوپرفیوم بین ۴ الی ۵ ساعت می باشد. رایحه های سرد و معتدل این نوع محصول از ماندگاری کمتری برخوردارند. قیمت ادوتویلت از انواع پرفیوم و ادوپرفیوم کمتر می باشد، از این رو می تواند یک انتخاب با کیفیت و مقرون به صرفه باشد. کارشناسان در صنعت عطرسازی بر این باورند که از بین انواع عطر و ادکلن، ادوتویلت عطر مخصوص روز و ادپرفیوم مناسب استفاده در شب است.

ادوتویلت مردانه اسندنت اوریفلیم Oriflame Ascendant

برای مثال عطر مردانه اسندنت اوریفلیم از این نوع یعنی ادوتویلت است

مشخصات ادکلن (Eau de Cologne)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلمه کلن (Cologne) به شهر کلن آلمان اشاره دارد و واژه ادکلن (Eau De Cologne) نیز منشا فرانسوی دارد، جایی که برای اولین بار، رایحه خاصی در آن ساخته شد. ترکیبات خاصی از اسانس ها در این گروه خاص از ادکلن ها وجود دارد. از ویژگی های آنها می توان تازه بودن، بسیار لایت یا سبک بودن و  رایحه میوه ای را نام برد که حاوی روغن های خالص لیمو، ترنج، پرتقال و نرولی نیز می باشند. علاوه بر آن ممکن است روغن های خالصی از اسطوخودوس و رزماری نیز در آنها به کار رفته باشد.

ادکلن ها علاوه بر محصولات  و عطرهای مردانه، انواع محصولات و عطرهای زنانه را نیز در بر می گیرد. این محصول نسبت به سه نوع قبلی از غلظت  اسانس بسیار کمتری برخوردار است و درصد الکل تشکیل دهنده آن بسیار زیاد می باشد.  درصد روغن اسانس معطر ادکلن بین ۲ الی ۷ تخمین شده، بهمین دلیل از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند. از بین انواع عطر و ادکلن ، ماندگاری بو در ادکلن بخاطر درصد بالای الکل ، حداکثر ۲ ساعت است و استفاده آن در طول روز توصیه نمی شود.

هر چند این روزها از ادکلن به عنوان رقیق ترین نسخه انواع عطرها نیز یاد می شود، این خوشبوکننده ها به ندرت در دسته عطرهای گران قیمت قرار می گیرند. همچنین معمولا عطر و اسانس ادکلن ها، برای افراد جوان مورد پسند قرار می گیرد.

منبع و ادامه این مطلب

برای مطالعه ادامه این مطلب و اطلاعات بیشتر درمورد انواع عطر و ادکلن پرفیوم  و … کلیک کنید.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1061

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish