• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

خرید کالاهای اساسی لوازم خانگی

  • کد خبر : 1342
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
خرید کالاهای اساسی لوازم خانگی
یخچال فریزر یکی از گرانترین و مهمترین اقلام لوازم خانگی می باشد که قبل ازخرید آن باید دقت زیادی به خرج دهید. برای یک خرید بهتر به نکات زیر توجه کنید.

به گزارش خبرتجاری، خرید انواع لوازم خانگی با توجه به رونده افزاینده قیمتها، وجود برندهای متنوع،تبلیغات گوناگون فروشندگان و…. می تواند تبدیل به یک فرآیند سخت و آزار دهنده شود.

لوازم خانگی طبق تعریف های متفاوت به دسته بندی های مختلف تقسیم می شود. و شامل کالاهای  زیادی می باشد.اما به طور معمول کالاهایی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی ، تلویزیون اجاق گاز و جاروبرقی جزو کالاهای اساسی دسته بندی می شوندکه هزینه زیادتری را نیز باید به آنها اختصاص دهید.

به همین دلیل یک راهنمای خرید لوازم خانگی باید شما را در خرید بهتر ایننوع کالاها یاری دهد.

خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر یکی از گرانترین و مهمترین اقلام لوازم خانگی می باشد که قبل ازخرید آن باید دقت زیادی به خرج دهید. برای یک خرید بهتر به نکات زیر توجه کنید.

نوع یخچال فریزر موردنیاز خود را مشخص کنید:

 بر اساس نوع نیاز خود، نوع یخچال فریزر را مشخص کنید. به عنوان مثال اگربیشتر مواد غذایی را به صورت تازه مصرف می کنید و کمتر نیاز به فریز کردن موادغذایی دارید بودجه خود را صرف خرید یخچال فریزر با فریزر بزرگ نکنید.

در این صورت یک یخچال فریزر بالا پایین مدل فریزر پایین یا بالا می تواند برای شمامناسب باشد.یخچال فریزر های دوقلو دارای دو فضای جدا برای یخچال و فریزر هستند.

این نوع یخچال ها فضای بیشتری را برای فریز کردن مواد غذایی در اختیار شماقرار می دهند. و معمولا نسبت به یخچال های ساید حمل و نقل راحت تری دارند.

در یخچال فریزرهای ساید بای ساید ، یخچال و فریزر در کنار هم قرار می گیرند.و معمولا اندازه یخچال بزرگتر است . این نوع یخچال امروزه در طراحی های متنوع و با امکانات مختلف در بازار موجود است.

ابعاد و ظرفیت مورد نظر خود را مشخص کنید:

اندازه ها و ظرفیت یخچال مورد نیاز خود را مشخص کنید. فضای موردنیاز برای باز و بسته شدن درب را در نظر بگیرید. همچنین فضای ورودی خانه و آشپزخانه

را نیز در نظر بگیرید. ظرفیت یخچال با توجه به میزان مصرف شما و تعداد اعضای خانواده مشخص می شود. به عنوان مثال برای یک خانواده ۵ نفره یا بیشتر یخچال با ظرفیت ۱۸ تا ۲۸ فوت پیشنهاد می شود.

موتور یخچال

موتور یخچال را می توان مهمترین قسمت موثر در کیفیت یخچال دانست.قدرت و همچنین میزان سر و صدای آن تا حد زیادی بستگی به کمپرسور یا موتورآن دارد.

کمپرسورهای اینورتر امروزه بهترین نوع موتور محسوب می شوند. که میزان مصرف را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و صدا و لرزش بسیار کمی تولید می کنند.

میزان مصرف انرژی

نه تنها در خرید یخچال فریزر بلکه در هنگام خرید هر وسیله برقی آن را در نظز بگیرید. سطح انرژی ازA تا G درجه بندی می شود که هر چه به A نزدیکتر

باشد نشان دهنده مصرف پایین تر انرژی می باشد.

امکانات جانبی یخچال

بعد از در نظر گرفتن ویژگیهای اصلی یخچال ، می توانید امکانات و ویژگیهایدیگر یخچال فریزر را در نظر بگیرید که امروزه طیف متنوعی را به خود اختصاص می دهد و روز به روز با پیشرفت تکنولوژی بر آنها افزوده می شود.

آب ریز و یخ ریز:

وجود آب ریز و یخ ریز که در انواع متفاوت دستی و اتومات در بعضی یخچالها موجود است علاوه بر راحتی دسترسی به آب و یخ موردنیاز، مانع از باز و بسته شدن مکرر درب یخچال و هدر رفت انرژی ناشی از آن می شود.

درب روی درب :

Door- in- door  ویژگی جالب دیگری است که با وجود آن یک در دیگر روی در اصلی قرار دارد که می توانید میان وعده ها و مواد غذایی پرمصرف را در آن جای دهید و مانع باز و بسته شدن درب اصلی شوید.

وجود فیلتر ماسب برای تصفیه هوا، کشوی مخصوص نگهداری میوه ها و سبزیجات، قفل کودک، سیستم بدون برفک، صفحه نمایش لمسی قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل و عیبی یابی هوشمند از راه دور از طریق نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه از دیگر ویژگیهای جالب یخچال فریزرهای جدید می باشد.

خرید ماشین لباسشویی

ظرفیت و ابعاد ماشین لباسشویی موردنیاز خود را تعیین کنید.

ظرفیت ماشین بستگی به تعداد افراد و میزان لباسها دارد. برای خانواده های کم جمعیت ماشین لباسشویی تا ۷ کیلوگرم به طور معمول ، مناسب می باشد.

برای تعیین ابعاد فاصله مناسب برای باز و بسته کردن درب و فضای حدودا ۱۰ سانتی از پشت در نظر بگیرید.

به سرعت چرخش موتور توجه کنید:

سرعت چرخش موتور که با واحد دور در دقیقه مشخص می شود یکی از مشخصات مهم است که هرچه بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر ماشین لباسشویی می باشد.

میزان صدای ماشین لباسشویی:

میزان صدای دستگاه در حالت شستشو و خشک کن از دیگر ویژگی های مهم می باشد که با واحد دسی بل مشخص می شود.

برنامه های شستشو:

وجود برنامه های شستشوی متنوع نشان از توان ماشین لباسشویی در شستشوی انواع متفاوتی از لباسها مانند لباسهای پشمی، ابریشمی، تیره جین، نوزاد و … دارد.

امکان ADD WHASH  یا اضافه کردن لباسهای جا مانده:.

این ویژگی فوق العاده که در برخی لباسشویی های جدید موجود است به شما این امکان را می دهد که در صورت جاماندن برخی لباسها برنامه شستشو را متوقف کرده لباسهای جامانده را اضافه کنید و سپس شسشتشو را ادامه دهید.

ویژگیهای هوشمند

امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور تنها با نصب یک برنامه روی موبایل  از دیگر امکاناتی است که راحتی شستشوی لباسها رو دوچندان کرده است.

بدین ترتیب می توانید حتی وقتی در منزل نیستید از وضعیت شستشوی لباسها باخبر شوید.  انرژی مصرف شده را مدیریت کنید و یا حتی اقدام به دانلود برنامه های جدید شستشو کنید. همچنین امکان عیب یابی هوشمند نیز از این طریق برای شما فراهم است.

میزان مصرف انرژی:

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم در خرید هر وسیله برقی باید میزان مصرف انرژی را در نظر بگیرید. سعی کنید تا جایی که می توانید ماشین لباسشویی با برچسب انرژی A یا بالاتر مانند +A ++، A  خریداری کنید.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1342

برچسب ها

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish