• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به کار خود پایان داد

  • کد خبر : 1524
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به کار خود پایان داد
پس از یک سال برنامه‌ریزی و فعالیت تیمی در قالب جلسات آنلاین و فرآیندهای مجازی، با برگزاری آیین اختتامیه و اعلام برندگان نهایی هر گروه، جشنواره وب و موبایل ایران در دوره سیزدهم به پایان رسید.

به گزارش خبرتجاری، جشنواره وب و موبایل ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین عرصه‌ی رقابت بین اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌های فارسی است که در پایان هر سال برگزار و در آن بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فارسی با انتخاب داوران، برگزیده شده و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین در این جشنواره در هر گروه در بخش رای‌گیری‌های مردمی، محبوب‌ترین اثر از نگاه مردم نیز معرفی و تقدیر می‌شود.

این دوره بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران و با توجه به پروتکل‌های مرتبط با کرونا و با هدف حفظ سلامت علاقمندان وب و موبایل ایران، به صورت کاملاً مجازی و رایگان برگزار شد.

میلاد احرامپوش، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره این دوره از جشنواره گفت: خوشحالم که سیزدهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران در سلامت کامل برگزار شد. هدف ما برگزاری این دوره با حفظ سلامتی تمامی شرکت‌کنندگان بود و خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی هم از جشنواره‌ی امسال صورت گرفت. امسال شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ استارتاپ بودیم که در بین آن‌ها، کسب و کارهای نوپای بسیار خوبی دیدیم. سال ۹۹ به ما ثابت کرد که چه قدر حضور کسب و کارهای نوپا در شرایطی که افراد باید از حضور غیر ضروری خود در جامعه بکاهند، اهمیت دارد.

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران درباره‌ی سیزدهمین سال این جشنواره گفت: آخرین دوره جشنواره وب و موبایل ایران در قرن سیزدهم را در حالی پایان می‌بریم که واقعاً هنوز نمی‌دانیم آیا در سال آینده دوباره می‌توانیم در کنار هم بنشینیم و دیدارها را تازه کنیم یا نه. به هر روی جشنواره سیزدهم در فضای غبارآلود کرونایی آغاز به کار کرد و امروز با زحمات فراوان تیم اجرایی به پایان رسید. نکته حائز اهمیت این دوره از جشنواره حضور کم سابقه کسب و کارها نوپا در بخش‌های مختلف بود که اندکی بارقه امید برایمان آفرید. روزهای سختی را گذراندیم اما همچنان به آینده پیش رو امیدواریم. امیدواریم جشنواره وب و موبایل سفیری شایسته برای انتقال این امیدواری باشد.

رضا جمیلی دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل هم با اشاره به وضعیت خاص سال ۱۳۹۹ برای زندگی مردم سراسر جهان از جمله ایران که با موج‌های متعدد همه‌گیری کرونا روبه‌رو بود گفت: اصولاً در سالی که بسیاری از کسب‌وکارها چه آنلاین و چه غیرآنلاین به تعطیلی کشانده و تقریباً تمامی رویه‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی بلندمدت با تغییر مواجه شدند باید خوشحال بود که هنوز می‌توان از جشنواره و انگیزه‌های رقابت صحبت کرد. سال سختی بود اما به نظر می‌رسد با آمدن واکسن‌، اندک روزنه‌هایی از امید پیدا شده است. جشنواره امسال در تاریخ صنعت و اقتصاد وب و موبایل کشور به عنوان یک دوره خاص به یاد آورده خواهد شد. باید گفت با وجود این دوره سخت و خاص، استقبال از جشنواره و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ‌های مختلف در آن، بسیار قابل‌توجه بود. جشنواره وب و موبایل، برند اقتصاد دیجیتال کشور شده و باید تلاش کرد در هر شرایطی چراغ آن را روشن نگه داشت.

در پایان شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران از تجربه‌ی خود در برگزاری سیزدهمین سال جشنواره و آینده‌ی آن گفت: تجربه برگزاری امسال جشنواره واقعاً تجربه‌ای متفاوت بود. از طرفی برگشتیم به سه سال اول جشنواره که هیچ رویدادی نداشتیم و فقط فرایندهای داوری و اعلام برندگان آنلاین بود. از طرفی با توجه به برگزاری ۹ مراسم بزرگ در ۹ سال گذشته به شدت فضای نبودن کنار هم‌دیگر احساس می‌شد. اما در نهایت با این همه مشکل تلاش کردیم که بتوانیم رویدادی را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اکوسیستم داشته باشیم. اما مشکلات زیادی داشتیم اینکه این اکوسیستم واقعاً پخته و بالغ نیست. اینکه واقعاً افراد مهم و بزرگ از ایران رفته‌اند. اینکه وضع بد اقتصادی به گونه‌ای است که استارتاپ‌های کوچک و متوسط و چه بسا بزرگ‌ها شرایط مالی خوبی ندارند.

برنده‌های امسال در گروه‌های ویژه:

* بهترین کتاب تألیف یا ترجمه در کارآفرینی – تحلیل استراتژیک از انتشارات راه پرداخت

* بهترین وبسایت و (کسب‌وکار) سال ۱۳۹۹ – صرافی کریپتولند

* بهترین وبسایت یا اپلیکیشن از نظر دسترسی برای افراد توان‌یاب – دیوار

* بهترین سریال یا فیلم ارایه شده در بستر اینترنت – سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی

* بهترین فعالیت تبلیغاتی یا استارتاپی در مقابله با کرونا این وان مین دات کام

* بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال ۱۳۹۹ – علی بابا کمپین #بسیارسفرآید

* بهترین کسب و کار نوآورانه – سوپر اپلیکیشن وطندار

* بهترین اپلیکیشن وب اپ PWA آشپزخانه‌ی ویترین

لیست برنده‌های سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران را می‌توانید در اینجامشاهده کنید.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish