• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی برای مقابله جدی با تخلفات اپراتورها

موارد گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورها چیست؟

  • کد خبر : 1287
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
موارد گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورها چیست؟
عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به‌صورت نیم‌بها، عدم انتقال دیتا به سیم‌کارت بعدی در هنگام نقل‌وانتقال سیم‌کارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس‌های مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که باید خدمات اینترنت رایگان دریافت می‌کردند.




به گزارش پایگاه خبرتجاری، سوءاستفاده از خدمات ارزش‌افزوده از مصادیق گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورهاست که کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های نظارتی، شکایت خود را اعلام کنند.

رعایت حق‌الناس شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون هرگاه از طریق سامانه نظارتی ۱۹۵٫cra.ir با شکایت مردم و تضییع حقوق کاربران مواجه شده، بی‌درنگ اپراتوهای ارائه‌دهنده خدمات را موظف به جبران خسارت احتمالی کاربران کرده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند»، اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رعایت حق‌الناس به‌عنوان شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان به‌عنوان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش دارد به‌طور جدی هر جا گران‌فروشی یا کم‌فروشی صورت گرفت آن را متوقف و خسارت احتمالی را جبران کند.

این موضوع در دو سال گذشته در قالب مواردی همچون عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به‌صورت نیم‌بها، عدم انتقال دیتا به سیم‌کارت بعدی در هنگام نقل‌وانتقال سیم‌کارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس‌های مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تاییدشده از سوی وزارت علوم که باید خدمات اینترنت رایگان دریافت می‌کردند، سوءاستفاده از خدمات ارزش‌افزوده، تضمین و جبران سرعت درخواستی کاربران در قالب اصلاح صورت‌حساب برای کاربرانی که سرعتی خریداری‌شده را دریافت نکرده بودند و موارد دیگر بوده است.

پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی، همواره از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ است.

رگولاتوری پرصد برخط و مستمر وضعیت پاسخگویی اپراتورها به شکایات مشترکان، برگزاری جلسات متعدد با مدیران دارندگان پروانه‌ها و تاکید بر پاسخگویی به موقع شکایات و درخواست‌های مشترکان، ایجاد وحدت رویه در نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات با موضوع مشابه در چارچوب تعهدات پروانه اعطایی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر قوانین و مقررات مرتبط، راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی مختلف مانند xdslplus، نت‌سنج را با هدف حل ریشه‌ای شکایات پرتکرار در سامانه ۱۹۵ در برنامه دارد.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1287

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish