• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

تلاشهای معاونت عمرانی و زیر بنایی کیش برای رفاه حال کیشوندان

  • کد خبر : 1879
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
تلاشهای معاونت عمرانی و زیر بنایی کیش برای رفاه حال کیشوندان
در آینده نگرانی برای تامین انرژی و زیرساخت های آب و برق نخواهیم داشت.

به گزارش خبرتجاری، علی عرب سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص وضعیت تولید و توزیع آب و برق جزیره کیش گفت: در حال حاضر شرکت آب و برق کیش که در شمال جزیره جنب بندرگاه تجاری استقرار دارد، با استفاده از ۵ واحد ۳۷.۵ مگاواتی و ۳ واحد ۲۵ مگاواتی و تعداد ۴ واحد دیزلی جمعا ۲۷۵ مگاوات تولید اسمی و ۱۸۰ مگاوات تولید عملیاتی دارد.
این شرکت تاکنون حدود ۷۰۰ مگاوات دیماند برق به فروش رسانده و پیک مصرف تولیدات این شرکت ۱۷۴ مگاوات در سال ۱۳۹۹ بوده است.
اخرین ژنراتور نصب شده در این نیروگاه مربوط به سال ۱۳۹۳ با ظرفیت ۳۷.۵ مگاوات بوده است.
همچنین این شرکت حدود ۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین به صورت روزانه تولید و توزیع میکند.
آخرین واحد آب شیرین کن نصب شده در این نیروگاه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰۰۰ متر مکعب بوده است. ویک واحد ۲۵۰۰ متر مکعبی اخیرا وارد جزیره شده که هنوز راه اندازی نشده است.
آخرین مخزن ذخیره آب شیرین در سال ۱۳۹۴ توسط سازمان منطقه آزاد ساخته شده است و در حال حاضر متاسفانه تنها  به اندازه حدود یک روز ذخیره آب شیرین وجود دارد.
علاوه بر آن شرکت ماهتاب که در سال ۱۳۹۵  در جنوب شرق جزیره مستقر شده نیز با دو واحد ۲۵ و ۳۷.۵ مگاواتی گازی و ۵ واحد دیزلی و ظرفیت اسمی تولید ۷۰ مگاوات، قابلیت تولید روزانه ۴۵ مگاوات به صورت عملیاتی دارد که برای ۳۰ مگاوات از این تولید مصرف کننده داشته و برای تولید و توزیع ۱۵ مگاوات دیگر شبکه انتقال و توزیع ندارد.
همانطور که اشاره شد آخرین واحد نیروگاهی ایجاد شده در جزیره کیش مربوط به سال ۱۳۹۵ و اخرین واحد تولید آب شیرین مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده است.
یعنی طی چهار سال گذشته هیچ گونه توسعه ای در زیرساخت های آب و برق کیش اتفاق نیفتاده و حتی یک مگاوات برق و یک متر مکعب آب شیرین به تولید نیروگاههای جزیره اضافه نشده است.
اما در سال ۱۴۰۰ و با تاکیدات دکتر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ساخت ۵ مخزن ذخیره آب به میزان ۱۰۰ هزار متر مکعب معادل با حدود ۴ روز مصرف کل جزیره و نصب و راه اندازی یک واحد جدید تولید برق و همچنین اتصال نیروگاه جنوب به شبکه انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت جزیره برای امکان تولید و توزیع بیش از ۱۵ مگاوات  تولید مازاد  در دستور کار قرار گرفته و انشاالله در آینده نگرانی برای تامین انرژی و  زیرساخت های آب و برق نخواهیم داشت.
عرب در پایان افزود : از همه ساکنین جزیره کیش که در مصرف بهینه برق در ایام تابستان گرم سال جاری همیاری و مشارکت میکنند تشکر و قدر دانی میکنم و امیدوارم با ادامه این روند شاهد قطعی برق در مناطق مختلف جزیره نباشیم.

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1879

برچسب ها

اخبار مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish