• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
19

آقای روحانی! شما بازار را به هم زدید/ حالا عذرخواهی دردی را دوا نمی‌کند!

  • کد خبر : 1885
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۲۶
آقای روحانی! شما بازار را به هم زدید/ حالا عذرخواهی دردی را دوا نمی‌کند!
آقای روحانی، شما چند عذرخواهی به ملت بدهکارید!

آقای روحانی رئیس‌جمهور در‌حالی از مردم به دلیل مشکلات ناشی از قطعی برق عذرخواهی کرد که چند روزی است مردم با قطعی طولانی‌مدت و گاهاً دائمی برق مواجه‌اند. در این شرایط، اداره برق جدولی برای خاموشی‌های احتمالی هرروز اعلام می‌کند که ابدا با واقعیت‌ها منطبق نیست و گاهی سه بار در طول روز در برخی مناطق برق می‌رود.
در شرایطی که کرونا وارد موج پنجم شده و مشکلات زیادی را برای مردم، کسبه‌ و اصناف و بسیاری از واحدها و کارگاه‌های تولیدی ایجاد کرده، آقای روحانی از وزیر نیرو می‌خواهد که در رادیو و تلویزیون به مردم علت قطعی‌های برق را توضیح دهد تا مردم همکاری کنند! اما خود ایشان در ارتباط با قول‌های زیادی که به مردم دادند و عمده آن‌ها هیچ وقت اجرایی نشد، هیچ گونه پاسخ موجهی به مردم ندادند. آقای روحانی! اگر پیش از این، «مشکلات» را با مردم درمیان می‌گذاشتید، بسیاری از این مشکلات پیش نمی‌آمد. اگر مسئولان شما در بورس شفاف‌تر عمل می‌کردند و صحبت می‌کردند، مردم تمام مال و منال و همه‌ی زندگی‌شان را پای بورس نمی‌گذاشتند. کسی در نجابت و معرفت و وفاداری مردم ایران شک ندارد کمااینکه با تمام مشکلات و شیطنت‌های موجود، مردم بازهم مثل همیشه پای صحنه آمدند و رای دادند، چه‌بسا اگر شما شفاف‌تر با مردم تعامل می‌کردید، شاهد مشارکت بیشتری از سوی همین مردم در انتخابات بودیم.
*آقای روحانی، شما چند عذرخواهی به ملت بدهکارید!
آقای روحانی زمانی‌که بحث کرونا پیش‌آمد، همه جهان در آماده‌باش بودند اما به خاطر عدم‌ صداقت شما، آن اوایل خیلی‌ها را صرفا به‌خاطر نبود ماسک از دست دادیم. وزیر بهداشت عذرخواهی کرد اما این پرپرشدن‌ها صرفاً به خاطر نبود یک ماسکِ ساده! عدم درایت شما را می‌رساند. اگر‌در بحث گرانی بنزین با مردم صحبت می‌کردید مشکلات بعدی پیش نمی آمد و پس‌از آن شیوع کرونا، گرانی‌ها و….

آقای روحانی عذرخواهی شما دردی را دوا نمی‌کند آن‌هم در شرایطی که در پایان عمر دولت هستیم. این عذرخواهی «واقعاً» چه مشکلی را حل می‌کند؟! آیا خسارت های ناشی از نوسانات برق جبران می‌شود؟ چه آنکه اگر قرار به پرداختِ خسارت بود، خیلی‌ها باید جبرانِ شما را پیشترها می‌دیدند! کسانی که در سال گذشته جزوِ مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بوده‌اند، هنوز هم گرفتارند و شما قول‌هایتان در این زمینه را نتوانستید انجام دهید. چه کسی می‌تواند جواب این مردمِ آسیب‌دیده را بدهد؟!
اخیرا در قطع متوالی برق نیز مدیران، کارشناسان و متخصصان باید بسیار زودتر وارد عمل می‌شدند و حداقل به مردم توضیح می‌دادند. در این مدت، بسیاری از مردم حتی با خطر مرگ به دلیل نوسانات برق مواجه شدند. مدیریت شما در شرایطی که بیماران قرنطینه‌ای در خانه هستند، به راستی ناکارآمد است؛ همین قطع برق موجب خرابی بسیاری از لوازم خانگی شد که تعمیرات این لوازم با قیمت‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ی امروز برای اکثریت مردم تقریباً «ناممکن» است. در شرایطی که بسیاری از مشاغل تعطیل هستند و صاحبان آن‌ها به‌خاطر تهیه مایحتاج خود مجبور به استفاده از کارت‌های الکترونیک هستند، با قطعی برق دچار مشکلات بسیار و دشواری‌های فراوان شده‌اند.
آقای روحانی بازار را شما بهم زدید. برق از جمله‌ی ابتدایی‌ترین امکانات در سراسر دنیاست ولی اسفناک است که ما امروز در تامین این اولین نیاز و این امکان بسیار ساده، مانده‌ایم. صبر و تحمل مردم تا کجا باید باشد؟! چرا یکی از مدیران شما در این هشت سال، راضی به عذرخواهی و استعفا نشد، چرا «عملکرد بدِ مدیران‌تان» همیشه لاپوشانی و کتمان شده است؛ حال در پایان دولت دوازدهم عذرخواهی شما چه دردی را می‌تواند دوا کند؟!
کوچک‌ترین نشانه‌ی این عملکرد بد: در زمان کرونا همه اصناف را تعطیل کردید ولی کوچک‌ترین حمایتی از مشاغل آسیب‌دیده نشد. امیدواریم که مانندِ این دولت دوازدهم در هیچ دولتی تکرار نشود!
مرتضی بلوکی – کارشناس رسانه

لینک کوتاه : http://khabartejari.ir/?p=1885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ArabicChinese (Simplified)EnglishGermanPashtoPersianRussianSwedishTurkish